תכנית טיפול לאיזון רמות הסוכר בדם

אורון אופק בקליניקה שלו לטיפול טבעי בסוכרת

צוות קליניקת נטורל סין בניהולו של אורון אופק, מטפל בכיר ומוסמך ברפואה הסינית, מציע למטופלים תוכנית כוללת ומקיפה שמתייחסת לכל האספקטים החשובים בתהליך הריפוי וההחלמה. אנו ממליצים לכם לפנות אלינו לבניית תוכנית מדוייקת שתותאם לכם אישית ואשר תעזור לכם לשלב כל אחת מההמלצות הבאות בצורה המותאמת לכם במדויק, ובהתאם למצבכם.

 

1. תזונה נכונה

תזונה נכונה, מדודה ומאוזנת תשפר את מדדי הסוכר בדם באופן משמעותי. הקפדה על מאכלים בעלי אינדקס גליקמי נמוך והימנעות מכאלו שהערכים הגליקמיים שלהם גבוהים, בנוסף למידע חשוב על מזונות שמחמירים תנגודת לאינסולין, תסייע  להפחית את נזקי המחלה ובשיפור הבריאות הכללית ואיכות החיים.

דגנים
1-1.5 כוסות דגן מבושל בארוחה (תלוי במשקל גוף): כוסמת, קינואה, אורז מלא, גרעיני שיבולת שועל, פסטה מקמח מלא, קוסקוס מלא. או 1-2 פרוסות לחם 100% חיטה מלאה, כוסמין או שיפון.

ירקות

דלי הפחמימות באופן חופשי: חסה, סלרי, עלי בייבי, ברוקולי, כרוב, כרוב ניצנים, כרוב סיני, כרובית, שעועית ירוקה וצהובה, קולרבי, מלפפון, בצל ירוק, עירית, שום, פטריות שיטאקי ושמפיניון, פטרוזיליה, כוסברה, שומר, עולש, צנון, תרד, אצות, חציל, אספרגוס, במיה, כרישה, קישואים, בזיליקום.
מומלץ לאכול עד יחידה אחת קטנה בארוחה: פלפל אדום, עגבנייה.
להמנע או להמעיט ככל האפשר בירקות עתירי הפחמימות (1 עד 2 כפות, בארוחה אחת ביום) סלק אדום, בטטה, גזר, תירס, תפוח אדמה ותפוח אדמה ירושלמי.

פירות

1-2 יחידות פרי העונה: משמש, פפיה, אפרסק, אשכולית, קיוי, תפוח ירוק חמוץ, דובדבנים, לימון, גויבה, אגס, שזיפים, תות שדה, תות עץ, אוכמניות, תפוז קטן, קלמנטינה.
הערה: את הפחמימות מומלץ לאכול מבושלים ובתוספת מנת חלבון או שומן.
רצוי לאוכלם עם מעט שקדים טריים על מנת לעכב את כניסת הסוכר לדם.

חלבונים
כחצי כוס קטניות מבושלות בארוחה: עדשים, חומוס, פול, טופו, סויה, שעועית יבשה, שעועית מש, שעועית אזוקי, שקדים ואגוזים.
או להחליף בחלבון מהחי: מוצרי חלב עזים 5% שומן, ביצה, דג.

שומנים
שמן צמחי כגון קנולה, זית, תירס, חריע, סויה, זיתים, טחינה, אגוזים וגרעינים לא קלויים.
מקבוצה זו מומלץ לאכול כ-25% מסך הקלוריות היומיות.
סיבים תזונתיים
מומלץ להוסיף סיבים כגון: סובין חיטה, סובין שבולת שועל, נבט חיטה או זרעי פשתן טחונים לדייסות, מרקים, קציצות, פשטידות ומאפים.

מזונות שמומלץ להימנע מהם – מזונות שמעלים רמות סוכר בדם
סוכר, מיצים טבעיים, קמח לבן ומוצריו, אורז לבן, תפוחי אדמה, משקאות אלכוהוליים (מותר מעט ין יבש)
דבש, סילאן, מולסה, פירות יבשים ופירות מתוקים – מעלים רמות סוכר ולכן יש להימנע או מעט ככל האפשר.
מזונות שמחמירים לתנגודת אינסולין:
מרגרינה, מוצרי חלב (בעיקר מחלב בקר, ומעל 5% שומן), בשר ועוף, אבוקדו, מזון מטוגן.

2. תוספי תזונה

ההמלצה שלנו לאיזון רמות הסוכר בדם והקלה בתסמיני המחלה היא שימוש בפורמולה קונטרול ובמידת הצורך צמחי מרפא נוספים שנרקחים בקליניקה בהתאמה אישית לכל מטופל, בנוסף להמלצות על סיגול הרגלי תזונה ואורחות חיים מיטיבים.

כרום פיקולינאט – 200 מק"ג 1-2 ביום לאחר הארוחה.
חומצה אלפא ליפואית – 200 מ"ג 1-2 ביום.
מגנזיום – 400 מ"ג 1 ביום
אבץ – 30 מ"ג 1 ביום.

3. פעילות גופנית

האפשרויות המומלצות הן פעילות אירובית במשך לפחות חצי שעה בכל יום כגון הליכה, רכיבה על אופניים, שחייה וכדומה.
את הפעילות הגופנית צריך להתחיל בתרגילי חימום כגון הליכה בקצב בינוני למשך 5-10 דקות ואחר כך לבצע הנעת מפרקים ותרגילי גמישות קלים.
בשלב הבא ממשיכים בהליכה נמרצת יותר.
ככלל, ריצה אינה אסורה, אך גם אינה מומלצת לסוכרתיים בגלל החבטות החזקות בכפות הרגליים והעומס על המפרקים.

4. הפגת מתחים

מתח נפשי, על גווניו השונים כגון חרדה, עצבנות, דאגה, תסכול וכו', הינו מצב נפוץ בחברה המערבית המודרנית. הסיבות לכך מגוונות ועשויות לכלול מתחים על רקע זוגי ומשפחתי, מתח במקום העבודה, קשיים כלכליים, עומס רב של מטלות והתמודדויות בחיי היום יום, מצב בריאותי ירוד ועוד.

מכיוון שרוב כאבי הראש מסוג זה קשורים למתח נפשי כזה או אחר, ההתייחסות לצד הנפשי היא חובה. חשוב לברר את מקור המתחים ולטפל בהם.
תרגול יוגה, הרפיה, דמיון מודרך ושיטות מגע כגון רפלקסולוגיה ושיאצו, כולם מומלצים.
להדרכה בתרגילי הרפיה לחץ כאן

5. טבלת מעקב

בדוק את רמת הסוכר בדם בבוקר בצום, ובזמנים שונים במשך היום, שעתיים לאחר הארוחה לפי דרישת הרופא/המטפל.
בעמודת ההערות כדאי לציין את מה שאכלת בארוחה שלפני הבדיקה, ועל פי תוצאות הבדיקה תדעו אם כל מרכיבי הארוחה מתאימים לכם, או אולי עליכם להוציא אחד או יותר מן המרכיבים מהתפריט.
במידה ורמת הסוכר גבוהה, כדאי לציין בעמודת ההערות אם ידוע לכם על זיהום, דלקת, כאבים, מחלה כלשהי או מתחים נפשיים. כל אלו עלולים להעלות את רמת הסוכר בדם.
באופן כללי ניתן לומר, שעם התקדמות הטיפול ואיזון רמת הסוכר, אפשר להפחית את מספר הבדיקות של רמות הסוכר בדם, אך כדאי שבמהלך השבוע יהיו בדיקות מדגמיות, שיכללו את רמת הסוכר בבוקר בצום וגם שעתיים לאחר הארוחה.

לדוגמא, ביום מסוים ניתן למדוד את רמת הסוכר בצום ולאחר ארוחת הבוקר, וביום שלמחרת למדוד סוכר בצום ולאחר ארוחת הערב וכן הלאה.
במידה והשתנה מינון התרופות או ההזרקות, ציין זאת בהערות.

תוכלו למצוא טבלה למעקב ולניטור סוכר בעמוד הבא

 

צמחי מרפא מבית נטורל סין:

אורון אופק

קליניקת נטורל סין מסייעת לחולי סוכרת רבים, בכל סוגי המחלה ודרגות החומרה שלה. אורון אופק, מקים ומנהל הקליניקה הוא בעל נסיון לימודי ומעשי נרחב אותו רכש בארץ ובסין,. שיטות הטיפול הטבעי בקליניקה, המתבססות על הרפואה הסינית, מסייעות לחולי סוכרת רבים להשיב לעצמם את איכות החיים, למנוע את סיבוכי המחלה וליהנות מגוף מחוזק, חיוני ועם מדדי סוכר מאוזנים בדם. כמו כן, בקליניקה ניתן טיפול לבעיות אורטופדיות שונות, יתר לחץ דם, מתח נפשי ועוד.

קונטרול לטיפול טבעי בסוכרת

קונטרול (control) – פורמולה המשפרת את ייצור האינסולין ומפחיתה תנגודת לאינסולין. מינון: 5- 7.5 מ"ל (1-1.5 כפיות), ברבע כוס מים, 2-3 פעמים ביום.

לטיפול במתח וחרדה

פסיפיק יום (pacific day) – למצבים בהם רמות הסוכר עולות כתוצאה ממתח נפשי ועצבנות. מינון: 5- 7.5 מ"ל (1-1.5 כפיות), ברבע כוס מים, 2-3 פעמים ביום.

ויומקס לטיפול בעייפות וחולשה

ויטמקס (vitamax) – לסוכרתיים הסובלים מעייפות. מינון: 5-7.5 מ"ל ( 1-1.5 כפיות בכל מנת לקיחה), מנה אחת בבוקר ומנה שניה אחה"צ או בשעות הערב המוקדמות.

תמצית צמחים להורדת לחץ דם

נורמה-פרס (norma press) – לסוכרתיים הסובליםן מלחץ דם גבוה. מינון: 5- 7.5 מ"ל (1-1.5 כפיות), ברבע כוס מים, 2-3 פעמים ביום.

לרכישת מוצרים לחץ כאן

המידע המופיע בעמוד זה נכון ומומלץ לכלל חולי הסוכרת. אולם, מאחר ולכל חולה סוכרת יש את הרגלי החיים שלו, רמות חומרה שונות ותסמינים שמתבטאים באופן שונה בין אדם אחד למשנהו, אנו ממליצים לפנות אלינו לקליניקה כדי לעבור אבחון מקיף, שלאחריו נוכל לבנות עבורכם תוכנית מדוייקת ומותאמת אישית.

שאל/י את המומחה! השאר/י הודעה ונחזור אליך בהקדם

מאשר/ת לקבל את הניוזלטר ואשמח לקבל 10% הנחה לקניה ראשונה!