הרפיה גופנית והרפיה מנטאלית

אישה בתנוחת הרפאה

הרפיה נכונה משלבת בתוכה הרפיה גופנית והרפיה מנטאלית.
רצוי שהתרגול ייעשה בזמן ובמקום קבועים, ללא הפרעות ורעשים, צלצול טלפון וכו.
החדר בו מתרגלים צריך להיות חמים, שקט, נקי ומסודר, התאורה עמומה והלבוש נוח ולא לוחץ.
ניתן לתרגל הרפיה במצב ישיבה או שכיבה.

ההסבר הבא מתייחס להרפיה בשכיבה, וזו הטכניקה הקלה והיעילה יותר. מומלץ להכין מזרן דק לתרגול. משך ההרפיה נע בין 15-20 דקות.
לאחר צבירת ניסיון ניתן להיכנס למצב הרפייתי תוך זמן קצר, גם בישיבה על כסא.

סדר ההרפיה:

1. שכבו על הגב כשהרגליים מעט פשוקות והידיים מונחות לצדי הגוף, כשכפות הידיים מופנות כלפי מעלה, הראש מונח על המזרן ללא כרית, או על כרית דקה מאוד במידת ההכרח. עצמו את העיניים, אם יש צורך להתמתח עשו זאת כעת.
2. סובבו את כפות הרגליים פנימה והחוצה, פעמיים.
3. תנו לכוח המשיכה להשפיע עליכם והרגישו את משקל הגוף השוקע למזרן.
4. נשמו עמוק ולאט, דרך הנחיריים אל הבטן. הרגישו כיצד הבטן עולה ויורדת. על מנת לבדוק אם אתם נושמים נכון, ניתן להניח את כפות הידיים על הבטן ואח"כ להחזירן לתנוחה הראשונה. בהתחלה הנשימות יכולות להיות עמוקות ואחר כך בהדרגה הנשימה נעשית, נינוחהה איטית ובקצב קבוע. הרגישו כיצד המתח מתפוגג ונעלם.

כווץ והרפיית האיברים:

תחילה מכווצים כל איבר בנפרד ואחר כך מרפים אותו. במעבר שבין כיווץ והרפיית איבר אחד למשנהו ממתינים מספר שניות.
חשוב לחוש את תחושת הכיווץ שלפני הרפיית האיבר כי כך ניתן לוודא שהגענו למצב הרפיה.
הרגישו את תחושת הנינוחות והשלווה המתפשטת בגוף כולו.
5. הרימו את רגל ימין מעט מעל המזרן, החזיקו אותה באוויר כשלוש שניות ותנו לה ליפול. חזרו על פעולה זו ברגל שמאל.
6. הרימו את כף יד ימין מעט מעל המזרן, אגרפו את האצבעות, מתחו את הזרוע ותנו לה ליפול. חזרו על פעולה זו ביד שמאל.
7. כווצו את שרירי הפנים, הפה והעיניים לכיוון האף. כעת הרפו את שרירי הפנים פתחו פה והוציאו לשון ופיקחו עיניים לרווחה. הרפו את שרירי הפנים, סגרו את הפה בעדינות ועצמו עיניים.
8. הפנו את הראש לאט לצד ימין ואחר כך הפנו את הראש לאט לצד שמאל והחזירו למרכז, חזרו על הפניית הראש לצדדים פעם נוספת ומצאו מנח נוח וקבוע לראש.
9. קשתו את הגב כלפי מעלה והרפו.
10. כווצו חזק את הישבן והרפו.
כדי להגיע להרפיה טובה של ההכרה, הקפידו על נשימה יציבה, איטית, לא עמוקה ובעלת קצב קבוע. התבוננו בתהליך הנשימה, בכניסת האוויר וביציאתו מהריאות דרך האף.
אם מגיעות מחשבות, עדיף לא לנסות לגרשם בכוח ולהמשיך להתבונן בנשימה.

דמיון מודרך

ניתן לחזק את תחושת ההרפיה (שלב הכווצים שלב 10) על ידי חזרה מנטאלית פעמיים על המשפט "כפות הרגליים רפויות", "השוקיים רפויות" וכן הלאה דרך ירכיים, בטן, חזה, גב, לסת וראש.
הרגישו מעט כמו ספוג: עם כל שאיפת אוויר אתם מתמלאים בשלווה ובכוח. עם כל נשיפה אתם משחררים מתח ואנרגיה שלילית.
היו מודעים להכרה שלווה ושקטה.

 

יש לך שאלה לאורון? השאר/י הודעה ונחזור אליך בהקדם

מאשר/ת לקבל את הניוזלטר ואשמח לקבל 10% הנחה לקניה ראשונה!