FaceBook

התמכרות לפחמימות

לחם ומאפים
Rate this post

פחמימות הם בעצם סוכרים. סוכר לבן הוא דו סוכר, ולחם, תפוחי אדמה, אורז ופסטות הם פחמימות מורכבות הנקראות גם רב סוכר. כל ההבדל הוא במבנה הכימי ובקצב כניסתם לדם.

מי מאתנו לא מוצא את עצמו מחפש משהו מתוק אחרי הארוחה, אחרי אירוע עם סטרס, או סתם כנשנוש בערב.
אבל, אם אתם צמאים ושותים שתיה מתוקה, או מתחילים עם קוביית שוקולד ומחסלים את כל החפיסה, או לא עומדים בפיתוי כשאתם עוברים ליד מאפיה, ייתכן שאתם מכורים לפחמימות.

התמכרות לפחמימות יכולה להיות בדרגות שונות ומסיבות שונות. בדרך כלל, אם מאתרים את הסיבה ומאמצים הרגלים נכונים, אפשר להיגמל מזה.

להלן הסיבות העיקריות למשיכה למתוקים:

מתח, עצבנות, חרדה

לא משנה מה סיבת המתח: פרנסה, קושי במקום העבודה, ילדים, זוגיות, בריאות וכו’, עצם קיום המתח והחרדה מכניסים את הגוף למצב “הלחם או ברח”.
במצב זה בלוטת יתרת הכליה מפרישה אדרנלין שגורם להיפרגליקמיה.
בתגובה לרמות הסוכר הגבוהות, מפריש הלבלב את הורמון האינסולין שתפקידו להכניס את הסוכר מהדם לתאי הגוף. במצב מתמשך, הקורטיזול המופרש גם הוא מיתרת הכליה, עלול לגרום לתנגודת לאינסולין המקשה על הסוכר להיכנס לתאים ומכאן לצורך לאכול סוכרים. מצב זה עלול להוביל לטרום סוכרת.

אכילת סוכרים ופחמימות שונות, מעלה את רמת הנוירוטרנסמיטר (מוליך עצבי) סרוטונין.
כשרמתו בדם עולה, אנו חווים תחושת שלוה ורוגע.

לנצח את הסוכרת עם קונטרול!

  • פתרון 100% טבעי
  • התחייבות לתוצאות
  • ללא תופעות לוואי

לפרטים נוספים >

עייפות

לעייפות סיבות שונות:

שינה בלתי מספקת או שינה קטועה תגרום לעייפות ועצבנות. אכילת סוכרים תיתן לזמן קצר “זריקת מרץ” ותחושת רוגע.

חוסר ברזל וחוסר ויטמין בי 12  ייגרמו למצב של אנמיה ועייפות.

חולשת טחול – כאבחנה של רפואה סינית, באה לידי ביטוי כעייפות. הסיבות לכך עלולות להיות מחשבות ודאגות רבות, אכילת מזון “קר” מבחינה אנרגטית, או מזון הגורם ללחות בטחול כגון מוצרי חלב, ארוחות גדולות ומזון הדורש עיכול ממושך.

הרגלים של מכורים לפחמימות

למעשה, מיד לאחר הלידה אנו ניזונים מחלב אם מתוק.
אצל ילדים, אכילת ממתקים מקובלת כפרס על מעשה טוב, ואצל מבוגרים כמקור לרוגע ונחמה.
שניים סוכר בקפה או בתה, הם לא כורח המציאות אלא בחירה שלנו. ברגע שנבין בשכל פשוט כמה קילוגרמים סוכר זה גורם לנו לצרוך בשנה, נחשב מסלול מחדש ונתחיל להתרגל בהדרגה לכמויות קטנות יותר.
מילת המפתח היא הדרגה. לא מומלץ לעשות שינוי חד, כי יש חשש שה”מרירות” תשבור אותנו.
אפשר להפחית חצי כפית, וכעבור זמן נוסף להפחית כמות נוספת שניתן לעמוד בה.
ממתיקים מלאכותיים הם לא פתרון. מחקרים מראים שממתיקים מלאכותיים משפיעים על איזון החיידקים הטובים שבמעיים, וכתוצאה מכך עלולה להתפתח השמנה וטרום סוכרת.
כמו כן, ממתיק מלאכותי לא יענה על הצורך של הגוף והנפש במתוק מעורר ומרגיע.

אז מה עושים?

למצבי מתח, עצבנות וחרדה מומלץ לשתות תה צמחים מרגיע מפסיפלורה, מליסה, ורבנה, כשותית ועוד.
הליכות בפארק באויר צח, תרגלי נשימה, יוגה והרפיה מועילים מאוד בהפגת מתחים.

במצבי עייפות חשוב לבצע בדיקות דם ולשלול אנמיה.

ארוחות מאוזנות חשובות בוויסות רמות הסוכר בדם. מומלץ לאכול פחמימות מורכבות מדגנים מלאים, לחם מחיטה מלאה ושיבולת שועל.
חלבון תורם לתחושת שובע ומאט את קצב כניסת הסוכר לדם.
כשמתעורר צורך במתוק, חשוב לבחור את המתוק הנכון ולשלבו בארוחה במינונים נכונים.

כך למשל אפשר לאכול פרוסת לחם עם דבש כחלק מהארוחה או כארוחת ביניים, או פרי במקום חטיף.

לא מכניסים אויבים הביתה! זהו כלל חשוב ביותר כשאנו עורכים קניות.

שתיה הנה חשובה כחלק מתזונה נכונה ומאוזנת. שתיה יכולה להרגיע ולפעמים להרגיע תחושת רעב קלה. השתיה יכולה להיות מגוונת לפי העדפות שלנו ולכלול גם מיצי פירות וירקות מתוקים (מיץ סלק וגזר).

שייקים בריאים מתוקים יכולים להיות תחליף למתוק ואף לארוחה קלה, גם לטרום סוכרתיים מומלץ לאמץ זאת. רכיבי השייק המומלצים הם חלב או תחליף חלב צמחי כגון חלב סויה, חלב שקדים או חלב שבולת שועל, בשילוב פירות טריים או קפואים.

 

    יש לך שאלה לאורון? השאר/י הודעה ונחזור אליך בהקדם

    מאשר/ת לקבל את הניוזלטר ואשמח לקבל 10% הנחה לקניה ראשונה!