FaceBook

ויטמינים ומינרלים החשובים לאיזון סוכרת סוג 2

חליטה תה מצמחי מרפא
Rate this post

ויטמינים הם קבוצה של תרכובות אורגניות, החיוניות לתפקודו התקין של הגוף. גופינו זקוק לכמויות זעירות של ויטמינים, הנמדד באלפיות או מיליוניות הגרם.לכל ויטמין פעילות אופיינית ותרומה לתפקוד מערכת מסוימת. אם יש חוסר בוויטמין, הדבר יבוא לידי ביטוי במערכת עליה הוויטמין משפיע. כך למשל, ויטמין c, אחראי לייצור תאי דם לבנים ולחוזק כלי הדם. מחסור בוויטמיןc, יבוא לידי ביטוי בירידה בתאי דם לבנים וביכולת ירודה של הגוף להילחם בחיידקים פטריות ווירוסים. כמו כן, דפנות כלי הדם יהיו חלשים ויופיעו דימומים.
חשוב לצרוך מזון איכותי וטרי כמקור לוויטמינים שכן לא כולם מיוצרים בגוף.

המינרלים הנם קבוצת חומרים אנאורגניים המצויים בטבע ודרושים לבניית מרכיבי הגוף ולתפקודו התקין.
המינרלים מצויים באדמה, בסלעים ובים. משם הם מגיעים לצמחים , לבעלי החיים ולאדם.

תוספי תזונה של ויטמינים ומינרלים יכולים לעיתים לסייע להשלמת חסרים, ולסייע לגוף להתמודד טוב יותר עם מחלות. אולם, לא כל חולה צריך בהכרח להיעזר בתוספי תזונה אלו, ואם כן, בחירתם והתאמתם צריכה להיעשות על ידי מטפל מוסמך.

יש הטוענים, שנטילת כמה סוגים של תוספי מזון בבת אחת, מכבידים על הכבד בכך שהוא נדרש לייצר אנזימים רבים ושונים לפירוקם.

המינון צריך להיות מדויק;לא כל מה שהינו טבעי אינו מזיק, אלא חשוב לפעול לפי הכלל: כל מה שיכול להועיל עלול גם להזיק.למשל, ויטמין c הינו בולם חמצון (אנטיאוקסידנט) ומחזק את מערכת החיסון, אך ישנם מחקרים המראים שבכמויות ענק הוא גורם לפעולה הפוכה, ויוצר רדיקלים חופשיים,ובנוסף עלול להפריע לפעולת האינסולין.

להלן רשימת מינרלים וויטמינים העשויים לתרום לאיזון רמות הסוכר בדם, ולמנוע את סיבוכי הסוכרת:

כרום פיקולינאט

מסייע ליצירת אינסולין ולקליטת הגלוקוז ברקמות.

מינון מומלץ-200 מק”ג 1-2 ביום לאחר הארוחה.

מקורות במזון: שמרים, פטריות, אגוזים, אספרגוס, בירה, יין.

חומצה אלפא ליפואית

מסייעות להגברת רגישות התאים לאינסולין, משמשת כבולם חמצון ומועילה למניעה ולטיפול בסיבוכי הסוכרת כגון נוירופתיה. מינון מומלץ-200 מ”ג 1-2 ביום.

מקורות במזון:כבד, כליות, ביצים, תרד, ברוקולי, עגבניות, אפונה, אגוזים.

 מגנזיום

חשוב לתקינות מערכת העצבים והעברת גירויים עצביים. עשוי לסייע למניעת התכווצויות שרירים.

חוסר במגנזיום עלול לגרום לתנגודת אינסולין.

מינון-400 מ”ג 1 ביום.

מקורות במזון: אגוזים, קטניות, ירקות ירוקים, בננות, מוצרי חלב.

 אבץ

משתתף ביצירת האינסולין, חשוב לריפוי פצעים ומשמש כבולם חמצון.

מינון -30 מ”ג 1 ביום.

מקורות במזון:קטניות, אגוזים, חסה, נבט חיטה, שמרים.

 ויטמיני E,C,A

משמשים כנוגדי חמצון חשובים (אנטיאוקסידנטים).

בנוסף לכך, ויטמין c  מסייע בייצור תאי דם לבנים ומחזק את מערכת החיסון, משתתף בתהליך פירוק תרופות ורעלים בכבד, משפר את ספיגת הברזל במעי וחיוני לבניית רקמת חיבור, חוזק כלי הדם וריפוי פצעים.

ויטמיןA

חיוני לראיית לילה ובניית רקמת אפיתל (רקמות ריריות בגוף ).

מקורות במזון:

ויטמין A: כבד, חמאה, שמנת, חלמון ביצה, גזר בטטה, דלעת, משמש, מלון, תרד, ברוקולי, כרוב ועלים ירוקים כהים.

ויטמין C: פרי הדר, תות שדה, קיווי, גויאבה, מלון, פלפל אדום, עגבניה, כרוב.

ויטמין E:שמנים צמחיים, שקדים, בוטנים, פקאנים, ירקות עליים, קמח חיטה מלאה.

 

    יש לך שאלה לאורון? השאר/י הודעה ונחזור אליך בהקדם

    מאשר/ת לקבל את הניוזלטר ואשמח לקבל 10% הנחה לקניה ראשונה!