תוסף מגנזיום לחולי סוכרת

אגוזים עשירים במגנזיום
Rate this post

סוכרתיים וקיבלתם המלצה לצרוך מגנזיום כתוסף תזונה כדי לסייע לטיפול בסוכרת?
מהי חשיבותו של תוסף המגנזיום, ומהי התרומה הייחודית שלו לחולי סוכרת?

מגנזיום הוא מינרל החיוני לגופנו בשל מגוון סיבות. הוא משתתף בתהליכים כימיים רבים וחשובים בגוף.
מגנזיום משפיע, בין היתר, על המטבוליזם של סידן, אשלגן ונתרן, והכרחי להפקת אנרגיה.
מינרל זה שותף לכל התהליכים המטבוליזם בגוף בהקשר של פחמימות, חלבונים ושומנים, והוא מסדיר יותר מ – 300 תגובות ביוכימיות בגוף.
מגנזיום שומר על יציבות קצב הלב, ותומך במערכת חיסון בריאה. יש לו קשר להרפיית שרירים ושמירה על תפקוד תקין שלהם ושל העצבים.

למה רמת מגנזיום תקינה חיונית לחולי סוכרת?

מגנזיום חשוב לחולי סוכרת מאחר והוא עוזר לוויסות הסוכר בדם. אולם, בקרב חולי הסוכרת פעמים רבות יש רמת מגנזיום נמוכה יחסית, בגלל איבוד המינרל החשוב דרך השתן.

מחסור במגנזיום עלול לגרום להתפתחות תנגודת אינסולין.

איך ניתן לשמור על רמת מגנזיום תקינה?

על מנת לשלוט ברמות סוכר מאוזנות בדם, חשוב לספק לגוף מערך תזונה בעל מאפיינים של אינדקס גליקמי נמוך ושמירה על תזונה מאוזנת ומבוקרת.
בנוסף לכך יש לתרגל פעילות גופנית סדירה ולהקפיד על אכילת מזונות המכילים ויטמינים ומינרלים שחיוניים לגוף.
בין המינרלים החיוניים לגוף ובמיוחד לחולי הסוכרת, מצוי, כמובן, המגנזיום.

באילו מזונות מצוי מגנזיום?

למעשה הוא מצוי במגוון רחב של מזונות, ביניהם:

גרעיני דלעת (לא קלויים וללא מלח), מכילים כ – 535 מ"ג מגנזיום. גרעיני חמנייה, שקדים, קשיו.
ב – 100 גר' של גרעיני חמנייה (לא קלויים וללא מלח) יש כ – 360 מ"ג מגנזיום, בעוד ש – 100 גר' שקדים (טבעיים) יספקו 270 מ"ג מגנזיום ואילו 100 גר' אגוזי קשיו יכילו כ – 265 מ"ג מגנזיום.

ב- 100 גר' של סובין חיטה (ללא תוספות), יש 600 מ"ג מגנזיום.

100 גר' של גרעיני פשתן מכילים 392 מ"ג מגנזיום

בוטנים ואגוזי פקאן מכילים אף הם כמות נאה של מגנזיום, כ- 175 מ"ג בבוטנים וכ -142 מ"ג מגנזיום ב  – 100 גר' אגוזי פקאן.

מזונות נוספים עשירים במגנזיום הם אבטיח (225 מ"ג מגנזיום ב – 100 גר' פרי), קמח חיטה מלאה (141 מ"ג) פולי סויה (כ – 100מ"ג מגנזיום).
נבט חיטה, תרד ואבוקדו, המכילים כ – 90 מ"ג מגנזיום ב – 100 גר' מוצר.

מזונות נוספים המכילים מגנזיום הם קמח שיפון, עלי סלק, דג סלמון, בננה, אגוזי מלך, שעועית, וחינה גולמית מגרעיני שומשום מלאים, שיבולת שועל ואורז חום.

השלמת מגנזיום בדרך טבעית כחלק מתזונה מותאמת אישית

חשוב להתייעץ עם רופא, או גורם מומחה, כדי להבין כיצד לשלב את המגנזיום במידה והוא נלקח כתוסף תזונה, כדי שהספיגה שלו תהיה אפקטיבית ואופטימלית.

ההמלצה שלנו היא לצרוך מגנזיום במתכונתו הטבעית, באמצעות מזונות המכילים אותו.
בתוכנית הטיפול שאנו מרכיבים לכל מטופל באופן אישי ובהתאם למצבו, אנו מסייעים בהרכבת תוכנית תזונה המותאמת למצב.
במקרים אקוטיים נמליץ על נטילת מגנזיום כתוסף תזונה, ולאחר התייעצות עם הרופא המטפל.

אורון אופק

בקליניקת נטורל סין, בניהולו של אורון אופק, מטפל ברפואה הסינית ובעל נסיון נרחב בתחום, אנו מציעים תוכנית טיפול אישית לכל מטופל בהתאם למצבו ולאחר אבחון מקיף.

טיפול טבעי בסוכרת כולל תוכנית מקיפה, בה משולבים דיקור, שמטפל ומחזק את מערכת החיסון, עם המלצות לתזונה עשירה במגנזיום ובמינרלים וויטמינים חשובים נוספים.
בנוסף, נרקחות פורמולות טבעיות מצמחי מרפא, שמורכבות אינדיבידואלית לכל מטופל.

צרו עמנו קשר ונשמח לסייע לכם בבניית תוכנית טיפול מקיפה, הכוללת הדרכה לתזונה נכונה, לאיזון רמות הסוכר בדם ולשמירה בריאות הגוף.

    יש לך שאלה לאורון? השאר/י הודעה ונחזור אליך בהקדם

      יש לך שאלה לאורון? השאר/י הודעה ונחזור אליך בהקדם