FaceBook

סוכרת סוג 2 תפריט לגבר

הכנת אוכל בריא
Rate this post

התפריט מתייחס לגבר במשקל של כ 85 ק”ג, האמור לצרוך כ 2000 קלוריות ליום.

התפריט היומי כולל את כל אבות המזון. עם זאת, המעוניין לרדת במשקל או לאזן את רמות הסוכר מהר יותר, יכול להסתפק רק בארוחה אחת ביום המכילה פחמימות, ושאר הארוחות יהיו על בסיס המשלב חלבון וירקות, ללא פחמימות.

שתייה

מיד בבוקר מומלץ לשתות לפחות כוס אחת של מים.  שתיית מים חשובה למשק נוזלי הגוף המהווים 66% ממשקל הגוף הכללי. שתיית מים חשובה לתקינות הכליות, מקלה על התרוקנות טובה ומונעת עצירות ותורמת לתחושת שובע. במישור הקוסמטי, שתיית מים מזינה מתוך הגוף את העור בלחות ומשפרת את מראה עור הפנים והגוף.

כמה מים צריך לשתות ביום?

מכיוון שאנשים שונים מאבדים נוזלים בקצב שונה, בהתאם לחשיפה למזג האוויר, מאמץ פיסי ונטייה אישית להזיע, לא ניתן לומר באופן שרירותי כמה כוסות מים אדם צריך לשתות ביום. כמות השתייה נמדדת לפי צבע וריח השתן. אם צבע השתן צהוב וריחו חריף, צריך לשתות עד שגוון השתן קרוב לשקוף וחסר ריח.

ארוחת בוקר

אפשרות א’ (לאוהבים ארוחת בוקר גדולה ומשביעה)

2 פרוסות לחם 100% חיטה מלא, כוסמין או שיפון.                                   140 קלוריות
ממרח לפי בחירה: 2 כפות חומוס או טחינה                                             140 קלוריות
ביצה קשה בגודל בינוני, או שליש קופסת טונה בשמן                                70
ירקות: מלפפון, עגבנייה, חסה/כרוב מתובל בלימון או חומץ וכפית שמן זית    100 קלוריות
__________
סה”כ 450 קלוריות

אפשרות ב’ – ללא פחמימות (למסתפקים בסלט גדול ועשיר)

סלט גדול עם קופסת טונה בשמן או 2 ביצים קשות                                 כ 300 קלוריות
את הטונה/ביצים אפשר להחליף בגבינה מלוחה, כפית שמן זית וכפית גרעיני דלעת

ארוחת ביניים

תפוח+6 שקדים או 2 אגוזי מלך                                                          100 קלוריות
או 2 פריכיות כוסמת + 2 גבינה משולשת ומלפפון

ארוחת צהרים

אפשרות א’

300 גרם דג או עוף (מבושל או בתנור, ללא שמן)                                   300 קלוריות
1.5 כוסות דגן מבושל כגון אורז מלא/ קינואה/כוסמת/פסטה מקמח מלא      200 קלוריות
סלט ירקות או מרק ירקות                                                                   100 קלוריות
_________
סה”כ 600 קלוריות

אפשרות ב’  – ללא פחמימות

תבשיל ירקות כגון שעועית ירוקה או קישואים או סלט + 300 גרם חזה עוף מוקפץ.

ארוחת ביניים אחה”צ

תפוח+6 שקדים או 2 אגוזי מלך  או יוגורט                                                 100 קלוריות
או 2 פריכיות כוסמת + 2 גבינה משולשת ומלפפון

ארוחת ערב

מרק ירקות (ללא תפו”א, בצל, גזר), או סלט ירקות                                    100 קלוריות
3 פרוסות לחם 100% חיטה מלא, כוסמין או שיפון.                                   210 קלוריות
חצי קופסת קוטג’                                                                                125 קלוריות
חביתה משתי ביצים בינוניות מטוגן בכפית שמן                                        170 קלוריות
_________
סה”כ 605 קלוריות

הערה

חשוב לאכול לאט ובנחת, ולהקפיד על לעיסה יסודית.
מומלץ לשתות כ 10 דקות לפני הארוחה ולמעט בשתייה בזמן הארוחה.

    יש לך שאלה לאורון? השאר/י הודעה ונחזור אליך בהקדם

    מאשר/ת לקבל את הניוזלטר ואשמח לקבל 10% הנחה לקניה ראשונה!