ירקות כבושים

צנצנות שימורים

כבישה טבעית של ירקות היא דרך קלה ופשוטה לגוון ולהעשיר את הארוחה. הכנה ביתית של ירקות כבושים בריאה יותר, ללא תוספת חומרים משמרים או צבעי מאכל וזולה בהרבה מקניית ירקות כבושים מוכנים.

אכילת ירקות כבושים מעודדת הפרשה של מיצי ואנזימי עיכול ובכך משפרת את עיכול המזון. ניתן להשתמש במגוון רחב של ירקות ואף לשלב מספר ירקות באותה צנצנת.

יתרונות לסוכרתיים

    • הסטטיסטיקה אומרת ש 75% מכלל הסוכרתיים סובלים מעודף משקל.
    • תוספת ירקות הנה דבר חשוב בכל ארוחה, קל וחומר כשמדובר בסוכרת.
    • ירקות כבושים הנם דרך בריאה וטעימה לספק ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים, ללא ערך קלורי כמעט.
  • ירקות כבושים יכולים לבוא כתוספת לכריכים, לארוחה, או סתם כנשנוש בין ארוחות.

הוראות הכנה:
הוראות ההכנה זהות לירק בודד או לשילוב של מספר סוגים

ממלאים צנצנת גדולה עם סגר הרמטי בירקות שבחרנו. את הירקות מכסים במים, על כל כוס מים, מוסיפים כף שטוחה אחת של מלח ים ורבע כוס חומץ. את הצנצנת סוגרים היטב ומניחים על מדף במקום מואר.

כעבור 5 ימים בערך הירקות כבושים ומוכנים לזלילה (אפשר להתחיל לנשנש גם קודם לכן).

להלן מספר רעיונות להכנת סוגים שונים של ירקות כבושים:

פרחי כרובית קטנים
רצועות גזר בעובי כפול מזה של גפרור
עגבניות שרי
ככל שפרחי הכרובית ורצועות הגזר קטנים יותר, מתקצר בהתאמה זמן הכבישה.
מלפפונים קטנים
שיני שום קלופות
כרבע חבילת שמיר
3 ראשי לפת פרוסים וחצויים לשניים
1 ראש סלק אדום פרוס וחצוי לשניים
כרוב חתוך לרצועות
כף זרעי שמיר
מיקס ירושלמי
ראש שומר, גמבה אדומה, גמבה צהובה, ראש קולורבי, גזר, פרחי כרובית ופרחי ברוקלי, עגבניות   שרי, צנונית, שום, פלפל אנגלי.

יש לך שאלה לאורון? השאר/י הודעה ונחזור אליך בהקדם

מאשר/ת לקבל את הניוזלטר ואשמח לקבל 10% הנחה לקניה ראשונה!